Mac 20, 2012

.::bersyukur ape yang ada::.



pukul 4 petang, Alhamdulillah abis kuliah untuk hari ini.. berjalan pulang dari fakulti ke kolej kediaman sendirian. untuk cepat sampai kolej, aku lalu jalan pintas melalui faculty engineering. Terkedek.. kedek aku jalan.. dan terus berjalan lagi.. tetiba.. adeh! perut aku rasa lapar...  kaki tetap teruskan perjalanan. tangan cuba meraba-raba kedalam beg kuliah aku untuk capai "beg duit". sehingga la sampai depan kedai dekat faculty engineering.. 

wah! perut makin terasa lapar, tak sabar nak beli makanan. aku ingt nak beli kueh-kueh je.. tapi kueh da abis la.. terdiam kejap, sambil belek-belek dalam "beg duit merah" aku tuh.. 



ini jer??
ni je duit yang ada dalam beg merah tu uhuk ='( 
0.20$ + 0.20$ + 0.20$ +0.20$ + 0.50$ = RM2.10
not enough! untuk beli sebungkus nasi dekat KL ni.

bila tengok duit tu, terus terbatal niat nak beli makanan, perut dah jadi xlapar.. kaki terus melangkah meninggalkan kedai tu..arghhh!.. sabar-sabar. kaki terus melangkah melangkah melangkah dan terus melangkah.. sehingga sampai kolej.  
 " hermm..nampaknya terpaksa la aku tunggu ambik makanan kat kolej pukul 6 petang nanti.. " 






penantian demi penantian!!







finally, 
nasi puteh + sardin +sayur tauge = makanan untuk hari ini.. ^_^

yeah!! dapat jugak aku isi perut walaupun berlaukkan cuba sardin cap ayam yang berisi ikan. Allamdulillah Ya Allah =)   
mahal tau, aku bayar yuran kolej RM1260. nak bayar yuran ni pun terpaksa berhutang dengan Mr. Ptptn.. 
so, sepatutnya aku makan je la ape yang kolej sediakan uhuu.. walaupun tak berape nak sedap tapi tu seme rezeki Allah untuk aku.. bersyukur je ape yang ada.. ( tetiba muhasabah diri sendiri )   o_O 




PesanMakAku : 
makan jgn tak makan. takda duit mintak ngan maa.. 
(eh, betul ke maa aku pesan gitu =P) 


makan untuk hidup bukan hidup untuk makan ^_________^ 
makan banyak kadang-kadang bole buat otak lembab.. lalalaaaa.....
pesanan untuk diri sendiri yang suka makan banyak..




_End_

 













terima kasih, boleh picit like!

1 ulasan:

sYiRa LoKMaN berkata...

penat dah blogwalking.rehat sini jap..hehe..

haRi-haRi yg berlalu

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...